Cadències criolles és un assaig poeticoargumentatiu conduït per les funcions de tres famílies de divinitats del vudú haitià: l’amor i l’eroticitat d’Erzulie, la capacitat iniciàtica i la saviesa de Simbi i la picardia i el desdoblament infinit dels bessons Marassa. Aquest dispositiu espiritual ens apropa al camp coreogràfic d’aquesta publicació: el kuduro d’Angola, el coupé décalé de Costa d’Ivori, el dancehall de Jamaica i el pantsula i l’amapiano de Sud-àfrica. La ballarina i investigadora Inés Sybille se situa en la relació amb aquestes tecnopoètiques negres i en produeix la subjectivitat diaspòrica i mnemònica i la consciència existencial.
Les filosofies intrínseques al vudú d’Haití, el kuduro d’Angola i el coupé décalé de Costa d’Ivori empenyen l’artista a existir en un joc de relacions i mutacions. Ella no representa cap dels codis culturals que l’apassionen i aprèn acostant-s’hi amb cura, amb un temps que li permet entendre sense veure-ho o desxifrar-ho mai tot. Aquests vincles de pensament i cos l’ajuden a assumir els misteris transtemporals que també intervenen en la seva memòria i existència diaspòriques.