Codeco
Codeco
Codeco
Codeco
Codeco
Codeco
Codeco
Codeco
Codeco
Codeco
DSK

Codeco

Del 23 de juny al 26 de setembre del 2004

CODECO (codificat-descodificat-codificat)

Superant l’era de la digitalització, CODECO avança un pas més en el terreny conceptual i ens acosta a una nova recodificació (analogització) de la informació.
CODECO conserva la filosofia pròpia de la informació digitalitzada i recupera l’esperit que va perdre en un procés de codificació descurat.

CODECO crea peces amb un nou sentit dins la baula següent del procés de tractament de la informació. 
De la mateixa manera que la digitalització va canviar la manera d’entendre el flux de dades, la interpretació que se’n feia i la interacció que s’hi duia a terme, la recodificació significa la superació de l’estat tecnòcrata per tornar a uns paràmetres analògics àmpliament coneguts i que tothom pot manipular, al marge de la supeditació a la dictadura de la tecnologia.
És el retorn a un format original, després d’haver-lo digitalitzat.

Perquè una peça sigui considerada CODECO cal —tot i que no n’hi ha prou— que el seu desenvolupament es basi en el concepte d’«analogització», és a dir, en la conversió de continguts o conceptes digitals en analògics.

«Del col·leccionisme de correus electrònics escrits en paper a l’abstracció de les pintures», «Per la llibertat del disc dur», «Per a l’exercitació del cos amb els jocs de Tetris», «Per obsequiar amb nous papers de repartiment els actors de teatre», «Per conservar la informació digital»...

CODECO existeix des que existeix la codificació de la informació, per tant, hi ha peces CODECO des de llavors. 
CODECO és un concepte lliure, universal i obert.

Aquesta vegada CODECO proposa tres peces, a més d’un punt d’informació interactiva on es podrà ampliar la informació sobre aquest projecte.


ESCRIPTORI EN PUNT DE CREU 
Analogització d’un fons d’escriptori d’ordinador a format de punt de creu.

La interfície per a la interacció de l’usuari i l’ordinador es desenvolupa a partir de la metàfora de l’escriptori. 
CODECO ens mostra una peça en la qual es codifica de nou la imatge d’aquest escriptori a partir d’un llenguatge que l’usuari reconeix perfectament: el punt de creu. Visualment té molta relació amb el píxel, un concepte que ha sorgit en l’era digital, i en matisa la realització amb la delimitació de la paleta de color, que en aquest cas seran 32 madeixes.


PRESTATGE D’EINES
Analogització d’una barra d’eines de qualsevol programa informàtic.

Aquesta peça CODECO es basa en la barra d’eines que inclouen els programes informàtics (toolbars). 
En un prestatge del mateix format que el de les barres d’aquests programes, se situen les eines reals per a la feina: pot de pintura, comptagotes, llapis, llaç…


CINE ASCIIart 
Analogització de tres plans de diferents imatges prèviament traduïdes a codi ASCII.

El codi ASCII (compost per lletres) és un codi fiable per recuperar la informació d’un 
document digital. 
Per a la permanència d’una pel·lícula en aquest format, CODECO proposa filmar en suport cinematogràfic de 35 mm les imatges d’una pel·lícula generada amb informació en ASCIIart, el sistema per mitjà del qual es tradueixen les imatges a línies compostes per lletres que creen les formes de la imatge inicial.
 

Belén Montero i Juan Lesta treballen junts sota el nom de DSK
Per ampliar la informació: http://esferobite.com/dsk

 

Patrocinador:   el periódico     
Col·laboradors:  ràdio4  |   schilling cafè